Wednesday 1 January 2014



Apa cerita tentang saudara-saudara kita di Selangor? Kini sudah masuk penggal ke dua Pakatan Rakyat diberi mandat mentadbir negeri Selangor. Sudah berapa lama rakyat Selangor tidak mandi kerana krisis air? Sudah bankrupkah Selangor kerana diperintah oleh Pakatan Rakyat? Jika teruk dan buruk pemerintahannya, mengapa pula rakyat di sana masih mengekalkan Pakatan Rakyat sebagai pemerintah?

   Berita terbaru yang kami (Waghih Senaling) terima dari rakan-rakan yang tinggal di sana, kerajaan Selangor sedang bertungkus lumus membantu rakyat yang dihimpit pelbagai kenaikan harga. Program Gunting Rambut Kembali ke Sekolah misalnya dapat membantu mengurangkan perbelanjaan ibu bapa.

   Mungkin ada yang tidak kisah untuk mengeluarkan kos gunting rambut bagi seorang anak. Namun bagi ibu bapa yang ada ramai anak, program sebegini sangat membantu. Kupon boleh diambil orang ramai di pejabat ADUN. Bagi Dewan Undangan Negeri yang dimenangi BN pula, kupon boleh diambil di pejabat penyelaras DUN (dikendalikan pakatan rakyat).

 Bagaimana pula dengan wakil rakyat BN pilihan rakyat Kuala Pilah? Sudahkah berfungsi memainkan peranan? DUN Senaling ada buat??

No comments:

Post a Comment