Saturday 4 August 2012

Mana Bukti Rakyat Didahulukan?

Keadaan kiri kanan jalan yang semak, jalan yang berlubang dan penghadang jambatan yang telah tumbang akibat besinya yang berkarat. Hakikatnya inilah jalan yang digunakan oleh masyarakat setempat sehari-hari. Lokasinya berdekatan sungai di Kampung Lanjut Mati.

  Jalan dan jambatan ini menghubungkan Kampung Lanjut Mati ke Pekan Juasseh. Sudah berbulan-bulan ia berkeadaan begitu. Kemana perginya wakil rakyat atau setidak-tidaknya ketua kampung untuk menyelesaikan masaalah rakyat?

   Meski pun semua sedia maklum pilihanraya semakin hampir namun tiada tindakan oleh pihak bertanggung jawab. Jika dulu waktu hampir pilihanraya merupakan waktu  keadaan jalan kampung yang berlubang-lubang diturap semula tetapi kini suasana begitu tidak lagi dapat  dilihat. Kalau sebelum hampir waktu pilihanraya lagilah usah diharap. Janganlah sampai ada yang menjadi mangsa kemalangan kerana terlanggar lubang atau ada yang sudah jatuh ke sungai baru terhegeh-hegeh mahu bertindak.

   Rakyat sudah jemu dengan kepura-puraan Umno dan Barisan Nasional yang kononnya membela nasib rakyat. Peluang memegang kuasa yang ada sebaliknya hanya digunakan untuk mengisi poket sendiri seperti kes lembu NFC. Dalam pilihanraya akan datang jom kita ubah! Pakatan Rakyat telah membuktikan dengan cemerlang di Selangor, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang.






No comments:

Post a Comment