Thursday 2 August 2012

Ustaz Ahmad Awang di Pusat Komuniti dan Madrasah DUN Senaling


Jumaat, 27 Julai 2012- Telah berlangsung Majlis Berbuka Puasa (iftar), Tarawikh dan Tazkirah bersama Al-Fadhil Ustaz Ahmad Awang Bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia. Sekitar 60 orang hadir dalam majlis tersebut. Kerabat Diraja Negeri Sembilan, Tunku Harmy Tunku Hanan turut hadir memeriahkan lagi majlis pada malam itu. Kemeriahan berbuka puasa amat dirasai. Terasa jalinan ukhuwwah yang wujud sesame hadirin.

   Solat maghrib telah diimami oleh Ustaz Ahmad Awang. Selepas menikmati hidangan nasi tomato yang enak, para hadirin berkumpul semula untuk solat isyak yang juga diimami oleh Ustaz Ahmad Awang. Yang DiPertua Pas Kawasan Kuala Pilah, Tuan Zaharudin Othman kemudiannya  menyampaikan ucapan alu-aluan seterusnya menjemput Ustaz Ahmad Awang menyampaikan tazkirah.

   Sejurus selesai tazkirah, para jemaah bersama-sama  menunaikan solat sunat tarawikh dan witir diimami oleh Tuan Haji Baharudin Po’an. Para hadirin kemudiannya menikmati hidangan moreh sebelum majlis bersurai. Tazkirah Ustaz Ahmad Awang boleh diikuti melalui klip video dibawah:
















Berikut adalah komen dari YDP Pas Kawasan Kuala Pilah, Tuan Zaharudin othman setelah selesai program:


No comments:

Post a Comment