Saturday 17 November 2012

Kedai Barangan Plastik Terbakar

Sebuah kedai barangan plastik terbakar kira-kira pukul 6 pagi di Melang, Kuala Pilah. Kejadian berlaku pada subuh hari jumaat 16 November 2012. Kedai yang bersebelahan dengan pejabat Parti Keadilan Kuala Pilah ini terbakar dengan maraknya dan kelihatan membahayakan kedai-kedai dan bangunan berhampiran.

   Dua jentera bomba telah dikerah ke tempat kejadian. Pasukan polis juga turut membantu mengawal keadaan. Setakat pukul 7.30 pagi pasukan bomba masih bertungkus lumus memadamkan kebakaran. Api sukar dipadamkan kerana bangunan kedai ini terbakar di tingkat bawah dan atas.





Antara yang sempat menyaksikan dan merakam kebakaran tersebut.














Pihak bomba terpaksa memecah masuk ke pejabat Parti Keadilan dan membuka tingkap bagi mengelakkan gas-gas beracun terkumpul di ruang bangunan itu. Blogger waghih senaling yang berada di tempat kejadian berjaya merakam gambar-gambar dan juga klip video pendek ketika kejadian berlaku.

   Pihak waghih senaling merakamkan simpati kepada para mangsa kebakaran. Diharapkan juga pejabat Parti Keadilan tidak terjejas oleh tragedi ini dan dapat meneruskan perjuangan.





 


No comments:

Post a Comment