Wednesday 28 November 2012

Para Penyamun Yang Marah

Sekumpulan penyamun telah memecah masuk ke rumah orang-orang kampung. Habis barang berharga di samunnya. Sehingga lembu ternakan pun dicurinya juga. Akibat kecurian yang semakin menjadi-jadi penduduk kampung pun berkumpul di masjid. Membuat solat hajat dan berdoa.

   Selesai solat hajat, tok imam pun menadah tangan dan berdoa.

" Ya Allah, hukumlah penyamun-penyamun yang memecah masuk ke rumah kami, hancurkanlah mereka Ya Allah."

   Berita tentang doa yang dibacakan oleh tok imam dan diaminkan oleh ratusan penduduk kampung itu sampai kepada puak-puak penyamun. Mereka tidak berpuas hati lalu berkumpul di hadapan rumah tok imam.

" Tok imam, kami tidak puas hati! Mengapa tok imam mendoakan kami begitu?! Ia hanya akan memusnahkan kredibeliti tok imam!! " Kata ketua penyamun.

" Tok imam dan orang-orang kampung patut doakan yang baik-baik sahaja untuk kami! " Pekik seorang penyamun lagi.

" Tok imam dan orang-orang kampung sungguh ekstrem! " Sahut penyamun lain pula.

" Tok imam ini sudah terdesak! " Jerit seorang penyamun lagi.

" Tok imam sepatutnya mendoakan kita semua bersatu padu! "

Tok imam menjawab. " Kenapa pula kami tidak boleh berdoa begitu? Bukankah kami ini telah di zalimi? Harta benda kami telah disamun, di rompak! "

Para penyamun berpandangan sesama sendiri. Tidak tahu mahu jawab apa.


Secara sinis, begitulah al-kisahnya yang berlaku apabila doa Ustaz Nik Razi Nik Mat diaminkan oleh puluhan ribu hadirin di Stadium Sultan Muhammad IV dalam majlis solat hajat Himpunan Kebangkitan Umat, Kota Bharu, Kelantan pada 17 November yang lalu. Melalui doa itu, juak-juak umno-BN telah tersentak dan takut. Mereka mengambil kesempatan itu untuk menuding jari memberikan pelbagai tohmahan terhadap Pas.

   Begitulah hebatnya kuasa doa, terutama doa orang-orang teraniaya. Doa rakyat yang selama ini dianiaya oleh kerajaan umno-BN. Hak-hak rakyat yang dinafikan, royalti petroleum yang tidak diberi, wang rakyat yang dicuri dan diseleweng dan sebagainya.
Daripada Abdullah bin Abbas ra baginda berkata bahawa Rasulullah saw telah mengutus Muadz bin Jabal ke Yaman dan baginda bersabda: " Takutlah akan doa orang yang dizalimi, kerana sesungguhnya ia (doa tersebut) tidak ada penghalang antaranya dengan Allah swt."

Ayat 148 surah an nisa' maksudnya:  
" Allah tidak menyukai perkataan buruk ( yang diucapkan) secara terus terang, kecuali oleh orang yang dizalimi. Dan AllahMaha Mendengar lagi Maha Mengetahui. "



Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud : "Doa itu adalah ibadah dan doa itu adalah senjata bagi orang Mukmin." 

Petikan doa oleh Ustaz Nik Razi Nik Mat yang membuatkan orang-orang umno tersentap! ;
Ya Allah mudahkanlah perjalanan kami ke putrajaya 3x
Ya Allah hukumkanlah UMNO BN 3x
Dalam pilihanraya ke-13 ini, kezaliman UMNO BN 50 tahun lebih kepada agama Mu, kepada hamba Mu kepada negeri kami. Ya Allah, Engkau lebih mengetahui tentang hal kami.

Kami hambaMu datang dari tempat jauh dan dekat, berkumpul di tempat yang penuh berkat, di malam bersejarah ini. Ya Allah Engkau lebih mengetahui mengenai kami. Kami hamba-hambaMu Ya Allah, datang dari jauh dan dekat berkumpul di malam yang berkat.

Ya Allah ampunila dosa kami. Dosa kedua ibu bapa kami 3x.
Janganlah Engkau mengazabkan kami Ya Allah, kami hamba-hambaMu.

Sekiranya Engkau ampuni dosa kami, Engkau Tuhan pengampun lagi maha penyayang penuh kasih sayang.
Ya Allah, kuatlah iman kami. murahkan rezeki, amankan rumahtangga, negeri dan negara kami, cemerlangkanlah anak-anak kami.

Anak-anak kami adalah amanah dariMu Ya Allah. Berilah mereka berjaya di dunia dan di akhirat nanti. Berilah mereka berjaya untuk menolong Sunnah Muhammad SAW.

Ya Allah hukumkan UMNO.
Ya Allah hukumkan UMNO BN.
KO BN, KO BN, BN KO, KO BN, BN KO, KO BN, BN KO, dalam pilihanraya ke - 13 ini Ya Allah.
Mudah-mudahan perjalanan kami ke putrajaya Ya Allah dengan begitu mudah sekali, permudahkan dengan pertolongan Mu Ya Allah.

Kalau la Engkau Ya Allah pernah tenggelamkan Firaun di dalam laut, Engkau telah izinkan bumiMu telah Qarun, Ya Allah, Engkau telah melaknatkan Namrud.. dan begitu juga Abu Lahab, maka sungguh mudah untuk Engkau bagi jahanamkan UMNO dan BN dalam pilihanraya ke - 13.

Tidak larat kami nak lihat anak-anak kami dalam suasana tidak selamat, dalam dan luar rumah.. ragut, rogol, bakar, cincang manusia dan macam-macam jenayah, Ya Allah habislah negara kami ini dijual oleh UMNO.. Singapura dah habis Ya Allah, Batu putih.. putih Ya Allah.. Ya Allah Tanjung pagar.. rapat ke pagar Ya Allah ...

HANCUR UMNO.. TUMBANG BN..

No comments:

Post a Comment